OBS De Flint werkt samen met verschillende scholen uit de omgeving. Zo begeleiden wij studenten van verschillende opleidingen voor bijvoorbeeld toekomstige leraren en onderwijsassistenten.

De samenwerking richt zich op het opleiden van aankomende collega’s. Studenten worden op een professionele wijze begeleid door de praktijkopleiders (leerkrachten). Zij geven de studenten het goede voorbeeld in de klas, feedback op gegeven lessen en begeleiden hen in hun startbekwaamheid.

Tevens worden studenten begeleid door de schoolopleider(Nicole Schölvinck), die regelmatig voortgangsgesprekken met hen heeft, lessen komt kijken en feedback geeft op de gestelde leerdoelen. Ook bieden wij plaats voor een LIO-stage ( leraar in opleiding) Tijdens deze stage zal de student taken van de leerkracht overnemen. De vaste leerkracht blijft altijd verantwoordelijk voor de groep.